Cena no 11’350 eur + PVN
Akumulatora iekrāvēji ir mūsdienu noliktavu un ražošanas “darba zirgi”, kas apvieno elektrisko piedziņu, vilces akumulatoru un hidrauliku, lai droši celtu un pārvietotu palešu kravas iekštelpās un ārpus tām. Elektriskie iekrāvēji palīdz samazināt ekspluatācijas izmaksas, trokšņa līmeni un emisijas, tāpēc tie kļuvuši par standartu modernās loģistikas un ražošanas uzņēmumos visā Eiropā.
Akumulatora iekrāvējs ir dakšu iekrāvējs ar elektromotoru un vilces akumulatoru, kas nodrošina piedziņu un hidraulisko celšanu bez iekšdedzes dzinēja un izplūdes gāzēm. Tas sastāv no vilces akumulatora, elektromotora, vadības elektronikas, hidrauliskās sistēmas, masta un dakšām, kā arī šasijas ar stūres un balstiekārtu, kas nodrošina stabilitāti un manevrētspēju.
Atšķirībā no dīzeļa dakšu iekrāvējiem akumulatora iekrāvēji nerada izplūdes gāzes un darbojas daudz klusāk, tāpēc tie ir piemēroti intensīvam darbam iekštelpās, tostarp pārtikas industrijā un aukstuma noliktavās, kur gaisa kvalitāte un troksnis ir kritiski svarīgi. Mūsdienu elektriskie iekrāvēji ar litija jonu akumulatoriem nodrošina ātru uzlādi un iespēju veikt starpposma uzlādi maiņu laikā, kas ļauj tos izmantot vairāku maiņu režīmā bez akumulatoru maiņas.
Mūsdienu akumulatora iekrāvēji piedāvā būtiskas priekšrocības kopējās īpašumtiesību izmaksās, darba vidē un drošībā, salīdzinot ar dīzeļa iekrāvējiem. B2B uzņēmumiem Latvijā tas nozīmē zemākas izmaksas uz vienu apstrādāto paleti, vienkāršāku atbilstību vides prasībām un labāku darba vidi darbiniekiem.
Tabula: Akumulatora iekrāvējs vs. dīzeļa iekrāvējs
Kritērijs | Akumulatora iekrāvējs | Dīzeļa iekrāvējs |
Ekspluatācijas izmaksas | Zemākas enerģijas un apkopes izmaksas, īpaši ilgtermiņā. | Augstākas degvielas un apkopes izmaksas (eļļa, filtri, izplūdes sistēma). |
Apkope | Mazāk detaļu, nav eļļas maiņu, mazāka plānveida apkope. | Biežāka apkope dzinējam un transmisijai. |
Emisijas | Nulles izplūdes gāzes ekspluatācijas laikā. | CO₂ un citu piesārņotāju emisijas, īpaši iekštelpās problēma. |
Troksnis | Ļoti zems trokšņa līmenis, piemēroti klusai videi. | Skaļāki, rada troksni un vibrācijas. |
Lietošanas vieta | Ideāli iekštelpām, gludām virsmām un šaurām ejām. | Piemēroti smagiem āra darbiem un nelīdzenam segumam. |
Ja jūsu noliktavas darbs notiek galvenokārt iekštelpās vai kombinētā iekštelpu/āra režīmā ar labu segumu, akumulatora iekrāvēji gandrīz vienmēr būs izdevīgāks un drošāks risinājums par dīzeļa tehniku.
Akumulatora iekrāvēju klāsts aptver trīsriteņu un četrriteņu modeļus ar dažādu celtspēju – tipiski no 1,5 līdz 5 tonnām un celšanas augstumiem 3–7 metri, kas ir pilnīgi pietiekami vairumam Baltijas noliktavu un ražošanas vajadzību. Pareiza tipa un tehnisko parametru izvēle tieši ietekmē produktivitāti, drošību un investīciju atdevi.
Uzlādes sistēma jāpielāgo maiņu skaitam – vienas maiņas darbam pietiek ar standarta 8 stundu lādētājiem, bet divu un trīs maiņu režīmā ieteicamas ātrās vai litija jonu uzlādes sistēmas ar starpposma uzlādi pārtraukumos.
Pareiza akumulatora iekrāvēja izvēle sākas ar darba vides un kravas profila analīzi: vai iekrāvējs strādās galvenokārt iekštelpās, cik šauras ir ejas, kāds ir grīdas segums un kādi ir tipiskie celšanas augstumi. Intensīvām noliktavām ar vairākām maiņām bieži ir izdevīgi izvēlēties litija jonu akumulatorus un jaudīgākus modeļus ar ātrāku darba ciklu.
Tabula: Elektriskie vs. dīzeļa iekrāvēji – izmaksu profils (5 gadiem)
Izmaksu postenis | Elektriskie iekrāvēji | Dīzeļa iekrāvēji |
Enerģija / degviela | Zemākas izmaksas uz vienu darbastundu (elektrība vs. dīzeļdegviela). | Augstas un svārstīgas degvielas izmaksas. |
Apkopes izmaksas | Līdz pat ~50% zemākas apkopes izmaksas, mazāk plānveida darbu. | Biežas eļļas, filtru un citu mezglu maiņas. |
Remonta izmaksas | Mazāk kustīgu detaļu, mazāks neplānotu bojājumu risks. | Lielāks mehānisko komponentu nolietojums. |
Kopējās izmaksas 5 gados | Parasti zemākas, īpaši intensīvā iekštelpu darbā. | Var būt zemākas tikai īstermiņa, mazintensīvos, āra darbos. |
Ja jūsu mērķis ir samazināt TCO un emisijas, bet vienlaikus palielināt caurlaidību un darba drošību, akumulatora iekrāvēji būs stratēģiski pareiza izvēle.
Direktīvas:
2006/42/EK — Mašīnu direktīva (MD)
2000/14/EK — trokšņa direktīva (NO)
Kvalitatīvs elektriskais iekrāvējs, strādājot 1–2 maiņas režīmā un saņemot regulāru apkopi, var kalpot 10 un vairāk gadus; akumulatora mūžs ir 3–7 gadi atkarībā no tehnoloģijas un intensitātes.
Jā, četrriteņu elektriskie iekrāvēji ar atbilstošām riepām un aizsargājošu kabīni var droši strādāt ārā, ja segums ir relatīvi labs un nav ekstrēmu laikapstākļu; smagiem, dubļainiem laukiem joprojām piemērotāks būs dīzeļa modelis.
Svina‑skābes akumulatoru pilnai uzlādei parasti nepieciešamas apmēram 8 stundas, kam seko atdzišanas periods, savukārt litija jonu akumulatorus iespējams pilnībā uzlādēt 1–4 stundu laikā un droši “piebarot” starpmaiņās.
Jā, ar litija jonu akumulatoriem un atbilstošu lādētāju elektriskais iekrāvējs var strādāt 2–3 maiņu režīmā, veicot īsas starpposma uzlādes pārtraukumu laikā un izvairoties no akumulatoru maiņām.
Elektriskajiem iekrāvējiem apkopes izmaksas parasti ir līdz pat 50% zemākas nekā dīzeļa modeļiem, jo nav nepieciešama eļļas, filtru un degvielas sistēmas apkope; lielāko daļu izmaksu veido regulāras pārbaudes un akumulatora uzturēšana.
| Cookie name | Active |
|---|